Pemandu Teksi Mogok Terhadap Aplikasi Uber & Grabcar

Pemandu Teksi Mogok Terhadap Aplikasi Uber & Grabcar | Sekumpulan pemandu teksi melancarkan mogok pagi tadi terhadap Aplikasi Uber dan Crabcar di Bukit Bintang, Kuala Lumpur. Difahamkan sekitar Kuala Lumpur berlaku kesesakan trafik yang amat teruk.



Pemandu Teksi Mogok Terhadap Aplikasi Uber dan Crabcab
Pemandu Teksi Mogok

Pemandu Teksi Mogok Terhadap Aplikasi Uber & Grabcab



Sumber: Youtube-Pemandu Teksi Mogok Terhadapp Uber dan Crabcar


Berlaku kesesakan trafik yang teruk di sekitar Kuala Lumpur terutama di tiga tempat berbeza, yakni di jalan Bukit Bintang, KLCC dan Stesen Sentral Kuala Lumpur.

Difahamkan berlakuknya mogok tersebut disebabkan ketidak puas hati pemandu teksi terhadap perkhidmatan aplikasi Uber dan Crabcar yang sudah pasti menutup periuk nasi mereka.

Sekumpulan teksi yang dianggarkan seramai lebih kurang 500 orang telah sengaja menutup laluan dan memberhentikan kenderaan (teksi) mereka sebagai protes.

Mogok atau protes ini dilancarkan berikutan kegagalan SPAD mengambil tindakan terhadap perkhidmatan aplikasi Uber dan Crabcar yang didakwa telah mengakibatkan pendapatan mereka terjejas.

Mogok itu telah menyebabkan kesesakan yang teruk pada pagi tadi sekitar jam 10.30 am. Susulan daripada kejadian itu, ramai yang berkongsi rakaman atau video viral, foto viral, berita viral, cerita viral di media sosial.

Ramai juga yang mengadu tentang kesesekan trafik pagi tadi melalui Facebook, Instagram, Whatsapp dan sebagainya. Malah netizen mogok ini sebagai satu tindakan yang melampau dan tidak bertanggungjawab. 

Pemandu Teksi Mogok Terhadap Aplikasi Uber & Grabcar Pemandu Teksi Mogok Terhadap Aplikasi Uber & Grabcar Reviewed by KamilSalleh on 29.3.16 Rating: 5

Tiada ulasan